5 insikter från Internkommunikationsrapporten 2024

Publicerad: 10 juni 2024

Efter att ha intervjuat 50 kommunikationschefer, kom det fram en hel del intressanta insikter.

Här är 5 av dem:

  • Synen på internkommunikation är under förändring
  • 66 % saknar syfte & mål med internkommunikation
  • 62 % har medarbetare utan dator & jobbmobil
  • Chefers kommunikation får allt mer fokus
  • Tiktok & Instagram blir viktigare


Spännande insikter, som jag tänkte reflektera mer över i kommande inlägg.

Missade du lanseringen av internkommunikationsrapporten?
Lugn, här kan se webbinariet i efterhand.


Om Internkommunikationsrapporten 2024

En undersökning som tar tempen på internkommunikationen i Sverige.

Bakgrunden till den är att jag tycker mej ha sett en förändring i synen på internkommunikation. Från att ha stått helt i skymundan för PR, marknadskommunikation, sociala medier. Så började vi inom kommunikation började se internkommunikation som en viktigare del och vd:ar och ledare blev mer intresserade av den interna kommunikationen.

Men jag kan inte bara tro. Jag vill veta hur det faktiskt är.

Därför bestämde jag i mig för att intervjua 50 kommunikationschefer och ta reda på hur det faktiskt är. Det resulterade i Internkommunikationsrapporten.

Sök och finn

Följ mej!

Följ mej gärna på Linkedin för nyheter och inspiration.

Fler blogginlägg

Har du svårt att prioritera?

Har du svårt att prioritera?

För kommunikationsavdelningen finns det alltid mycket att göra. Och ofta finns det minst resursertill den interna...

Connecta med mej

Åsa Scherling

0793-56 89 01
asa@scherlingkommunikation.se

Scherling Kommunikation

En kommunikationsbyrå som sätter rampljuset på den interna kommunikationen. För starka organisationer byggs inifrån!