Efter att ha intervjuat 50 kommunikationschefer, kom det fram en hel del intressanta insikter.
Här är 5 av dem:
- Synen på internkommunikation är under förändring
- 66 % saknar syfte & mål med internkommunikation
- 62 % har medarbetare utan dator & jobbmobil
- Chefers kommunikation får allt mer fokus
- Tiktok & Instagram blir viktigare
Spännande insikter, som jag tänkte reflektera mer över i kommande inlägg.
Missade du lanseringen av internkommunikationsrapporten?
Lugn, här kan se webbinariet i efterhand.
Om Internkommunikationsrapporten 2024
En undersökning som tar tempen på internkommunikationen i Sverige.
Bakgrunden till den är att jag tycker mej ha sett en förändring i synen på internkommunikation. Från att ha stått helt i skymundan för PR, marknadskommunikation, sociala medier. Så började vi inom kommunikation började se internkommunikation som en viktigare del och vd:ar och ledare blev mer intresserade av den interna kommunikationen.
Men jag kan inte bara tro. Jag vill veta hur det faktiskt är.
Därför bestämde jag i mig för att intervjua 50 kommunikationschefer och ta reda på hur det faktiskt är. Det resulterade i Internkommunikationsrapporten.